Hoe kan een potentiรซle klant je product (bijv. een stoel) vinden in Google als je titel ‘bloemenprint’ is? ๐๐ฑ๐ฐ๐ช๐ญ๐ฆ๐ณ: niet. ๐
Zorg er voor dat je de juiste zoektermen in je producttitels zet (schuif ze niet onder stoelen of banken ๐). Maak er bijvoorbeeld van:
๐๐ต๐ฐ๐ฆ๐ญ ๐ฎ๐ฆ๐ต ๐ฃ๐ญ๐ฐ๐ฆ๐ฎ๐ฆ๐ฏ๐ฑ๐ณ๐ช๐ฏ๐ต – ๐๐ฆ๐ณ๐ฌ๐ฏ๐ข๐ข๐ฎ – ๐๐ฆ๐ณ๐ด๐ต๐ฆ๐ญ๐ฃ๐ข๐ณ๐ฆ ๐ง๐ข๐ถ๐ต๐ฆ๐ถ๐ช๐ญ ๐ฎ๐ฆ๐ต ๐ข๐ณ๐ฎ๐ญ๐ฆ๐ถ๐ฏ๐ช๐ฏ๐จ๐ฆ๐ฏ – ๐๐ต๐ฐ๐ฆ๐ญ ๐ฎ๐ฆ๐ต ๐ฃ๐ฐ๐ต๐ข๐ฏ๐ช๐ด๐ค๐ฉ ๐ฎ๐ฐ๐ต๐ช๐ฆ๐ง
In je shop staat zo’n titel natuurlijk niet zo mooi. Maar deze geoptimaliseerde titel kun je wel voor je Google Ads gebruiken. Ik gebruik hiervoor de optimizer van Producthero.com. Daarmee kun je heel eenvoudig de juiste termen toevoegen aan je producttitels voor Google Shopping. In de Google Shopping resultaten wordt je product vertoond met de geoptimaliseerde titel en wanneer een bezoeker op je advertentie klikt komt deze op je productpagina uit waar de normale titel staat.
Je product wordt daardoor een stuk beter vertoond, wat er voor zorgt dat je meer klikken kunt genereren, en daarmee meer omzet kunt behalen. ๐ฐ