Hoe kan een potentiële klant je product (bijv. een stoel) vinden in Google als je titel ‘bloemenprint’ is? 𝘚𝘱𝘰𝘪𝘭𝘦𝘳: niet.
Zorg er voor dat je de juiste zoektermen in je producttitels zet (schuif ze niet onder stoelen of banken ). Maak er bijvoorbeeld van:
𝘚𝘵𝘰𝘦𝘭 𝘮𝘦𝘵 𝘣𝘭𝘰𝘦𝘮𝘦𝘯𝘱𝘳𝘪𝘯𝘵 – 𝘔𝘦𝘳𝘬𝘯𝘢𝘢𝘮 – 𝘝𝘦𝘳𝘴𝘵𝘦𝘭𝘣𝘢𝘳𝘦 𝘧𝘢𝘶𝘵𝘦𝘶𝘪𝘭 𝘮𝘦𝘵 𝘢𝘳𝘮𝘭𝘦𝘶𝘯𝘪𝘯𝘨𝘦𝘯 – 𝘚𝘵𝘰𝘦𝘭 𝘮𝘦𝘵 𝘣𝘰𝘵𝘢𝘯𝘪𝘴𝘤𝘩 𝘮𝘰𝘵𝘪𝘦𝘧
In je shop staat zo’n titel natuurlijk niet zo mooi. Maar deze geoptimaliseerde titel kun je wel voor je Google Ads gebruiken. Ik gebruik hiervoor de optimizer van Producthero.com. Daarmee kun je heel eenvoudig de juiste termen toevoegen aan je producttitels voor Google Shopping. In de Google Shopping resultaten wordt je product vertoond met de geoptimaliseerde titel en wanneer een bezoeker op je advertentie klikt komt deze op je productpagina uit waar de normale titel staat.
Je product wordt daardoor een stuk beter vertoond, wat er voor zorgt dat je meer klikken kunt genereren, en daarmee meer omzet kunt behalen.